Новини

План від НМУ: подадуться на тендер – програють, не подадуться – скажемо, що зірвали тестування

Закон України «Про публічні закупівлі» регламентує, що закупівля послуги може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі. Відкриті торги та конкурентний діалог – конкурентні процедури, що передбачають наявність на ринку мінімум двох учасників, що надають певну послугу, тоді як переговорна процедура – неконкурентна процедура та передбачає, що ця послуга надається лише одним учасником.

Центр тестування є єдиною організацією, яка надає послугу з проведення ліцензійних іспитів. Це визначено та підтверджується чинними нормативно-правовими актами. Тому застосування переговорної процедурі при публічній закупівлі цієї послуги через публікацією на веб-порталі PROZORRO є таким, що відповідає Закону України «Про публічні закупівлі».

У разі обрання Університетом процедури відкритих торгів, коли він начебто не знає, що нормативно є лише один учасник, який уповноважений на це Міністерством і вже багато років виконує лише одну функцію – контроль якості підготовки студентів усіх ВНЗ України шляхом проведення ліцензійних інтегрованих іспитів «Крок» – порядок торгів за Законом був би наступний.

Оголошується конкурентний відбір учасників (торги), у якому мають взяти участь мінімум два учасники; торги тривають не менше 15 днів (що визначається системою PROZORRO) і через відсутність інших реальних (окрім Центру тестування) учасників відміняється. Далі Замовник робить ще одне оголошення відкритих торгів з таким самим результатом – торги відміняються знову через 15 днів після оголошення. І тоді Замовник, переконавшись, що іншого учасника немає, переходить до переговорної процедури (четвертий пункт частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі»).

Натомість НМУ обирає процедуру відкритих торгів, і давши об’яву 26.01.2018, жодним чином не міг до 20.02.2018 укласти з Центром тестування договір на проведення іспиту.  Це по-перше.

По-друге. Єдиним критерієм вибору виконавця в оголошенні НМУ була встановлена ціна. А оскільки послуга Центру тестування надається на основі розробленої калькуляції вартості ліцензійних іспитів на одного студента, яка є однаковою для всіх ЗВО і не підлягає торгу з боку Центру тестування як виконавця, Центр тестування брати участь у таких торгах не може.

Але, НМУ свідомо обирає процедуру відкритих торгів, а для того щоб торги відбулися окрім Центру тестування в них має взяти участь принаймні ще один учасник. І такий виконавець знаходиться!

А тепер давайте проаналізуємо ситуацію. Центр тестування, ціна пропозиції якого відома наперед, зможе виграти, тільки якщо другий виконавець запропонує вищу ціну.  Але яка чесна організація свідомо братиме участь у торгах З МЕТОЮ ПРОГРАТИ??? Якщо ж організація заявить нижчу ціну – вона виграє, але ліцензійні іспити не відбудуться, оскільки тільки Центр тестування може їх проводити.

Ми перевірили на веб-порталі PROZORRO, хто ж взяв участь у «відкритих торгах». Виявилося, що це Приватне акціонерне товариство «Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій» (далі – ПАТ НДІ), яке подало пропозицію на 161 грн. 46 коп. нижче, ніж специфікація Центру тестування. При участі Центру тестування у цих відкритих торгах переможцем автоматично стало б це приватне акціонерне товариство.

Це підтверджує, що НМУ свідомо йшов на те, щоб не дати Центру тестування на законних підставах провести в НМУ ліцензійний іспит.

Що ж це за юридична особа, яка планувала проводити ліцензійні іспити, а разом з цим здійснювати контрольні функції МОЗ, наприклад, з професійної іноземної мови, що проводився 20.02.2018 по всій Україні разом з іспитом «Крок 1. Стоматологія».

Не будемо зупинятися на тому шлейфі, що тягнеться за цією приватною фірмою з початку її заснування та по сьогоднішній день. В ЗМІ та в ІНТЕРНЕТІ про все це написано більш ніж достатньо.

З аналізу даних веб-порталу PROZORRO складається враження, що ця фірма є постійним бізнес-партнером адміністрації НМУ. Так, відповідно до інформації на веб-порталі PROZORRO, НМУ як замовник у 2017-2018 роках закупив у ПАТ НДІ: дипломи; студентські квитки; системи та пристрої нагляду та охорони; контролери керування доступом; контрольне обладнання для прийому карток; зчитувачі смарт-карток тощо, на загальну суму біля 2 млн. грн.

Характерною ознакою є те, що у цих торгах НМУ, як замовник, переможцем обирав виконавцем ПАТ НДІ, навіть у тому випадку, коли останній пропонував найбільшу ціну та не мав досвіду, сертифікату або ліцензії на цей вид діяльності. Наприклад, у проведеному 15.08.2017 р. тендері НМУ (UA-2017-06-26-002257-b)  з єдиним критерієм вибору виконавця за ціною (100 %) і з предметом закупівлі «системи та пристрої нагляду та охорони (системи контролю доступ)» переможцем було оголошено ПАТ НДІ, який запропонував найбільшу серед п’яти учасників ціну в 727,5 тис. грн. і дивним чином став переможцем. А єдиний раз, коли ПАТ НДІ не виграв торги за даними PROZORRO, переможцем стала інша організація, яка розташована за тією ж адресою, що й ПАТ НДІ.

Отже, або ПАТ НДІ, який не має жодного відношення до проведення ліцензійних іспитів, був підставним учасником, що свідчить про змову та «контрольовані торги», або це був план НМУ – створити прецедент, коли Замовник на свій розсуд вибирає виконавця сам для проведення чогось під назвою «ліцензійні іспити» всупереч чинній нормативно-правовій базі та унеможливлює здійснення державного контролю якості підготовки фахівців у формі проведення ліцензійних інтегрованих іспитів «Крок» за єдиною стандартизованою методикою одночасно у всіх закладах вищої освіти.

P.S. Як красномовно написав у своїх коментарях один з дописувачів: «Подастеся на тендер – програєте. Не подастеся – зірвете тестування. А я все не міг зрозуміти, чому ці клієнти з плакатами вимагали не порушувати тестування! А то вони виявляється вимагали участі державного центру у тендері, який він гарантовано програє. Шикарно!»