Новини

Оцінювання – двигун навчання

Цим матеріалом наводимо приклад коректного та ефективного використання у навчальному процесі та під час підготовки студентів до ліцензійних іспитів психометричних характеристик тестових завдань екзаменаційних буклетів, які надаються Центром тестування в аналітичних довідках до кожного іспиту. 

Наведений нижче аналіз має проводитися співробітниками кафедр, а його результати враховуватися викладачами під час проведення практичних занять. 

З основами психометричного аналізу можна ознайомитися у підручнику, що є у вільному доступі на нашому сайті: https://www.testcentr.org.ua/books/stvoryuyemo-yakisnyy-test.pdf, стор. 24-25. 

Нагадуємо, що у 2018 році Центром тестування у співробітництві з Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) були розроблені та включені до змісту ліцензійного іспиту «Крок 2. Загальна лікарська підготовка» тестові завдання з первинної профілактики – вакцинації. 

Для кожного тестового завдання після обробки результатів іспиту були розраховані психометричні характеристики. На основі цих даних, експертами Центру тестування були проаналізовані найбільш характерні завдання субтесту з вакцинації та до кожного сформовані коментарі, пояснення та рекомендації. 

Коротко наводимо основні висновки, що були зроблені після проведеного аналізу: 

  1. Великі прогалини у знаннях студентів основних положень з імунізації проти туберкульозу. 
  2. Вагомий відсоток студентів, які не знають, що таке жива вакцина і чому протипоказане її введення дітям із невизначеним ВІЛ-статусом (при очевидних факторах ризику бути носієм ВІЛ-інфекції). 
  3. Вузьке бачення інфекційних захворювань, спричинених Streptococcus pneumoniae, та, відповідно, недостатнє опанування сучасного матеріалу із профілактики захворювань, що може викликати цей збудник у пацієнтів з конкретними медичними станами та з основних груп ризику. 
  4. У питанні екстреної профілактики сказу та правця багато студентів зосереджені на необхідності вводити імунобіологічні препарати, а увага до характеру ран (сказ), або вакцинального анамнезу (правець) мінімальні, що призводить до вибору не правильної відповіді на клінічну ситуація тестового завдання, де спостереження за твариною (сказ), або динамічне спостереження за пацієнтом (правець) є правильною тактикою. 
  5. 53% студентів не знають принципів вакцинації проти кору в умовах спалаху. За даними Центру громадського здоров’я при МОЗ України із початку року на кір захворіло 33 165 людей, від ускладнень померло 14 людей. Центр тестування звертає увагу викладачів та студентів на ці дані, вважаємо за необхідне приділяти більше уваги проблемі спалаху кору в Україні; також, звертаємо увагу на наявність чіткої тактики щеплення неповністю імунізованих дітей, підлітків та дорослих, що викладені у рекомендаціях ACIP, які можна знайти на офіційному сайті CDC (https://www.cdc.gov/vaccines/hcp/acip-recs/vacc-specific/mmr.html).

З детальним аналізом можна ознайомитися за посиланням.

У підсумку, сподіваємося на розуміння викладачами їх ролі у формуванні культури підготовки студентів до іспитів та сприяння аналізу зроблених студентами помилок задля покращення підготовки майбутніх лікарів. 

Бажаємо успіхів у підготовці до ліцензійних іспитів!