ГоловнаНовиниМіжнародні проекти

IREX

Lead partner Department of computer technologies of teaching, National Medical University/Testing Board
Project director Irina Ye.Bulakh

Supporting partner Academy of Management and Informatics, Bielsko-Biala, Poland
Project director Franciszek Marecki

Irina Ye.Bulakh
Lead Partner Project Director

IREX Consortium for the Humanities and Social Sciences
Project "A new instrument of curriculum development"
Final Project Report
May 1, 2000 - March 31, 2001

Executive Summary

Project Dates May 1, 2000 - March 31, 2001

The project "A new instrument of curriculum development" was executed by Ukrainian - Polish partnership which joined three partners: Department of Medical Informatics and Computer Technologies of Training (National Medical University) , Testing Board of professional competence, affiliated with the Ministry of Public Health of Ukraine and Academy of Management and Informatics (Bielsko-Biala, Poland).

The project aimed at supporting the reform of higher education in Ukraine by means of validated instrument and technology for curriculum development. To meet the goal following objectives for the project have been formulated:

  • studying of software instrument for curriculum development
  • dissemination efforts and piloting web-based access to the instrument if the results of study are positive.

It was expected to achieve the objectives through a range of activities, including locating and obtaining of software instrument, its multifaceted investigation, obtaining of professional standards, preparation of descriptive information, presentations, leading workshops, publication of study results, piloting web-access to the instrument. During project new activities have been added in order to optimize the project and meet project terms. These new activities include development of the own software instrument, developing of standards for higher medical education that could be used as a material for study in the project, working on methodology of curriculum development which was not sufficiently specified by regulatory documents.

The goal of the project has been achieved.

Following results have been obtained during the project:

  • software instrument for curriculum development has been created and investigated
  • this instrument has been made accessible for health-related education and some other types of professional education (technical and agriculture)
  • professional standards (OKH) for Medicine have been developed and approved by authorities
  • national professional curriculum (OPP) is in process of development
  • presentation of the instrument has been done at least during 12 events, including 4 structured workshops
  • 18 publications related to standard development have been prepared
  • the fundamental book "Diagnostics of higher education quality" is in print with one chapter fully devoted to standards in higher education

The work will continue beyond the project because of high interest of project partners to the topic, respect, expertise and knowledge about standards and their development obtained by partners with the help of the project.

Студентські стажування

Центр тестування професійної компетентності при МОЗ України та Український Громадський Стипендійний Комітет у м. Рочестер (США) за сприяння фонду Дафні Хейр оголошують конкурс серед студентів 4-го та 5-го курсів медичних факультетів на участь у 3-місячному стажуванні в Школі медицини та стоматології Рочестерського Університету (США).

Метою програми є сприяння розвитку української медичної освіти шляхом надання можливості найбільш достойним студентам українських медичних навчальних закладів набути досвіду та знань в умовах іншої, американської, системи освіти та охорони здоров'я, а також використати потенціал цих студентів та їхній досвід, що був набутий під час стажування, для реалізації конкретних проектів в межах вищого навчального закладу, де вчиться студент та Центру тестування при МОЗ України.

Концепція відбору студентів на стажуванні у Рочестерській школі медицини та стоматології

(Daphne Hare Fellowship)

Програма стажування українських студентів у Школі медицини та стоматології Рочестерського Університету має тривалу історію.

Метою програми є сприяння розвитку української медичної освіти шляхом надання можливості найбільш гідними студентам українських медичних навчальних закладів набути досвіду та знань в умовах іншої, американської системи освіти та охорони здоров'я, а також використати потенціал цих студентів та їхній досвід, що був набутий під час стажування, для реалізації конкретних академічних проектів для вищого навчального закладу, де вчиться студент, та Центру тестування при МОЗ України.

Перші стажування в Рочестерській школі відбулися у 1995 році і спочатку спонсорувалися за кошти американського уряду в межах україно-американської програми партнерства в галузі медичної освіти. цій Передували програмі партнерства стажування радянських студентів в різних медичних школах США, які були організовані за особистого фінансування доктора Дафні Хейр.

Стажування не припинилися і по закінченні програми партнерства, коли за ініціативою української та американської (українська громадськість міста Рочестер, власне Університет Рочестеру) сторін програму було подовжено. Фінансування цієї нової ініціативи стало можливим завдяки створенню Українського громадського стипендійного комітету (в м.Рочестер), який залучав кошти окремих громадян, та завдяки стипендії з фонду д-ра Дафні Хейр, провідного американського керівника в системі медичної освіти, яка доклала багато зусиль на організацію співробітництва між США та СНД. До 2001 року в Рочестері щорічно стажувалися 2 – 3 українські студенти з 4 медичних навчальних закладів України.

1997-1998 н.р. – Шаповалов Юрій, Дніпропетровська державна медична академія, та Карел Наталія, Національний медичний університет ім. О.О.Богомольця.

1998-1999 н.р. – Масловський Олександр, Буковинська державна медична академія, Плотніков Роман, Національний медичний університет ім. О.О.Богомольця, та Тарчинець Мар'ян, Львівський державний медичний університет.

1999-2000 н.р. – Шевцова Зінаїда, Дніпропетровська державна медична академія, та Олійник Едуард, Буковинська державна медична академія.

2000-2001 н.р. – Больбот Тетяна, Дніпропетровська державна медична академія, та Семен Кристина, Львівський державний медичний університет.

Після впровадження медичного ліцензійного іспиту в Україні між американською та українською сторонами була досягнута домовленість, що одним з головних факторів, що враховуватиметься в процесі відбору студентів на стажування за кордоном, стануть результати тестового екзамену Крок 1. При цьому в програмі стажування зможуть брати участь студенти різних навчальних закладів України, які відносяться до кращих по країні. Інші вимоги до відбору (знання англійської мови, особисті якості, інше) залишаються незмінними і наведені у аплікаційній формі, що додається. Центр тестування при Міністерстві охорони здоров'я України намагатиметься забезпечити часткове фінансування проекту.

Після впровадження тестового екзамену Крок 1, як обов'язкового компоненту державної атестації, та формування національного рейтингу студентів, участь у конкурсі на стажування зможуть взяти лише студенти, які входять до 1-2% кращих по країні за результатами екзамену, та мають підтримку з боку вищого навчального закладу, де навчається студент.

В 2001/2002 навчальному році в Школі медицини та стоматології Рочестерського університету пройшли стажування 2 студенти, які були відібрані за наведеною схемою. Це Максим Невзоров, Одеський державний медичний університет, та Сергій Нестеренко, Дніпропетровська державна медична академія. Центр тестування при МОЗ України забезпечив покриття витрат на переліт обох студентів до м. Рочестер та в зворотній бік.

Студенти, що стажувалися у наступних роках:

2002/2003 н.р. – Ольга Драчук, Вінницький державний медичний університет.

2003/2004 н.р. – Любов Мілевська, Тернопільська державна медична академія, та Ксенія Сімбірцева, Донецький державний медичний університет. Обидва внз взяли на себе покриття витрат на переліт своїх студенток.

2004/2005 н.р. – Сергій Соснієнко, Тернопільська державна медична академія, Юлія Вербельчук, Харківський державний медичний університет та Вадим Арістов, Національний медичний університет ім. О.О.Богомольця. Внз взяли на себе покриття витрат на переліт своїх студенток.

Студенти, які хотіли взяти участь у конкурсі в цьому році, мали задовольняти наступним вимогам:

  • відноситись до 2% кращих студентів у навчальному закладі за результатами Крок 1
  • мати високі академічні показники ("4" та "5" згідно залікової книжки)
  • вільно володіти англійською мовою
  • вільно володіти українською мовою
  • мати підтримку та згоду на стажування з боку адміністрації навчального закладу

Відбір проходив в декілька етапів:

1 етап відбору

Конкурс заяв. Термін подачі заяв – постійно.

2 етап відбору

Інтерв'ю українською та англійською мовами. На цьому етапі студент має представити та неформально захистити тему академічного проекту, який він виконуватиме для свого вищого навчального закладу на основі набутого під час стажування досвіду.

За інших рівних умов перевага віддаватиметься тим студентам, які мають значну підтримку з боку вищого навчального закладу та перспективи щодо використання набутого досвіду в майбутньому. В процесі відбору кандидати мають підтвердити рівень володіння англійською мовою шляхом складання іспиту TOEFL з результатами не менше ніж 550.

Проект TACIS BISTRO/SSTA

"Розвиток незалежного Центру тестування для запровадження ліцензування в систему охорони здоров'я України"

Проект Бістро був підтриманий Європейською Комісією в 1999 році з метою сприяння проведенню реформи системи охорони здоров'я в Україні шляхом:

  • оптимізації впровадження медичних ліцензійних іспитів
  • зміцнення та розвитку незалежного Центру тестування професійної компетентності при МОЗ України

Замовником Проекту Бістро є Управління освіти та медичної науки Міністерства Охорони Здоров'я України

Проект здійснюється під керівництвом та за фінансового сприяння Європейської Комісії Центром медичної освіти університету Данді, Велика Британія в співпраці з Центром тестування. 11 вищих медичних та фармацевтичних навчальних закладів виявили бажання взяти участь у робочих нарадах по проекту.

Досягнення мети проекту Бістро здійснюється за допомогою наступних заходів:

  • Проведення оцінки стану тестування в Україні, впровадження медичних ліцензійних іспитів та експертизи Центру тестування експертами професором Єном Хартом та професором Міріам Фрідман Бен-Девід.
  • Семінарів з питань педагогічної діагностики.
  • семінару з питань ліцензування та сертифікації медичних кадрів для українських учасників проекту за участю професора Міріам Фрідман Бен-Девід
  • подальшої експертизи роботи Центру тестування, яка проводилась протягом візиту професора Бен-Девід (лютий 2000)
  • семінару із сучасних технологій оцінювання та викладання в Центрі Медичної Освіти за участю українських представників (березень 2000)
  • Розробки технологічної моделі впровадження і функціонування системи ліцензійних іспитів та проведення тестування по регіонах.
  • Розробки Стратегічного Плану розвитку системи ліцензійних іспитів та розвитку Центру Тестування, розробка фінансової моделі системи ліцензійних іспитів
  • Використання вищезгаданих моделей з метою апробації та покращання функціонування системи ліцензійних іспитів та Центру Тестування
  • Презентації результатів впровадження ліцензійних іспитів в Україні та досягнень проекту Бістро на міжнародних форумах з медичної освіти (9th Ottawa conference, березень 2000, AMEE Conference, серпень 2000)
  • Круглого столу з усіма організаціями-учасниками семінару з метою оцінки результатів роботи проекту та прийняття рішення щодо їх використання (червень 2000).

Проекту передувала Ідентифікаційна фаза (листопад - грудень 1999) та візит експерта професора Єна Харта (9 - 14 листопада 1999). Метою цих заходів було провести огляд системи ліцензування та сертифікації в Україні, законодавчу основу та їх підтримку з боку професійних кіл; обговорити структуру і форми роботи Центру тестування та вирішити питання необхідності внутрішнього реформування Центру; а також обговорити принципи роботи по проекту. За результатами експертизи Центр тестування та Проект медичних ліцензійних іспитів в Україні отримали дуже високу оцінку. Також були надані рекомендації щодо майбутніх напрямів розвитку та покращання роботи, а саме необхідність розробки Стратегічного плану розвитку системи МЛІ і Центру тестування, необхідність включення в іспит нових тестових форматів, перехід на комп'ютерне тестування, визначення нових надійних джерел фінансування. Більш детально результати Ідентифікаційної фази та експертного візиту представлені в експертному висновку англійською мовою та витягах українською мовою.

Семінар з питань ліцензування та сертифікації медичних кадрів (лютий 2000). Семінар проходив в два дні за участю професорів Міріам Фрідман Бен-Девід та Шауля Бен-Девід, співробітників Центру тестування та представників 11 вищих медичних навчальних закладів. Семінар було поєднано з проведенням засідання Комісії МОЗ України зі змісту освіти та стандартизованої оцінки якості підготовки спеціалістів.

Метою семінару було обговорення сучасного стану розробки та впровадження ліцензійних іспитів в Україні, основ ліцензування та сертифікація у світі, вдосконалення сертифікації професійної компетентності, підвищення якості ліцензійних іспитів шляхом вдосконалення фахової експертизи, проблеми, з якими зіткнулися ВНЗ при підготовці та проведенні МЛІ, та шляхів їх вирішення.

Під час візиту професор Міріам Фрідман Бен-Девід, асоційований декан з навчальної роботи Медичного коледжу Пенсільванії, співдиректор програми оцінки клінічної компетентності ECFMG, консультант Центру медичної освіти університету Данді проаналізувала стан та надала рекомендації щодо подальшого розвитку Центру тестування.

Семінар з питань сучасних технологій оцінювання та викладання в медичній освіті в Центрі медичної освіти університету Данді за участю 6 українських представників (березень 2000). Мета семінару - ознайомити українських відвідувачів із сучасними напрямами розвитку педагогічних технологій медичної освіти й оцінювання та продемонструвати застосування цих технологій в медичній школі університету Данді. Протягом семінару учасники ознайомились та обговорили принципи побудови освіти, орієнтованої на кінцевий результат (outcome-based education); принципи медичної освіти, що використовує найкращі докази (best-evidence medical education); системи ліцензування у світі; "картографування" навчальних планів та програм (curriculum mapping); використання методу "портфоліо"-навчання та "портфоліо"-оцінювання (portfolio); методи практично-орієнтованого оцінювання (performance-based assessment), особливо метод стандартизованих пацієнтів. Окремо обговорювалося питання оцінювання інтернів і були зроблені рекомендації щодо форми об'єктивного оцінювання інтернів в Україні.

Результати проекту "Розвиток незалежного Центру Тестування для Запровадження Ліцензування в Систему Охорони Здоров'я України":

  • Міжнародна експертиза технології з боку Центру медичної освіти (Велика Британія)
  • Вдосконалення системи медичних ліцензійних іспитів - МЛІ (ефективніший менеджмент системи МЛІ, інновації у процедурі іспиту та під час його підготовки, фінансова модель системи МЛІ, модель створення регіональних тестових підрозділів, форми звітів та зворотного зв'язку із ВНЗ)
  • Зміцнення та розвиток Центру тестування (Стратегічний план на 5 років, реорганізація Центру тестування, засоби безпеки та забезпечення авторизованого доступу до інформації).

Експерти проекту TACIS BISTRO/SSTA.:

  • Єн Харт, професор. Співзасновник Всесвітньої конференції з медичної освіти (Ottawa Conference, 1985), директор МкЛафлін центру оцінки клінічної компетентності (Канада), колишній президент Канадської асоціації медичної освіти.
  • Ірина Булах, д.пед.н. Директор Центру тестування професійної компетентності при МОЗ України, завідувач кафедри медичної інформатики та комп'ютерних технологій навчання Національного медичного університету ім. О.О.Богомольця.
  • Марджері Девіс, старший лектор Центру медичної освіти університету Данді (Велика Британія).
  • Міріам Фрідман Бен-Девід, професор. Колишній асоційований декан з навчальної роботи Медичного Коледжу Пенсільванії, співдиректор програми оцінки клінічної компетентності ECFMG, консультант Центру медичної освіти університету Данді (Велика Британія).
  • Рональд Харден, професор. Директор Центру медичної освіти університету Данді (Велика Британія), Директор освітнього підрозділу Шотландської ради післядипломної освіти, співзасновник Всесвітньої конференції з медичної освіти (Ottawa Conference, 1985).

Проект TEMPUS/TRAST

КОРОТКИЙ ОПИС ПРОЕКТУ: IB_JEP-24141-2003

СПРАВЕДЛИВЕ ОЦІНЮВАННЯ - Мережа Дистанційного Навчання для Вчителів (TRAST)

Грантоодержувач: Римський Університет

Члени консорціуму проекту:

  • Римський Університет (University degli studi di Roma III), Рим ( Італія)
  • Центр тестування професійної компетентності при Міністерстві охорони здоров'я України, Київ (Україна)
  • Національна Академія Державного Управління при Президентові України, Київ (Україна)
  • Центральний Інститут Післядипломної Педагогічної Освіти Академії Педагогічних Наук України, Київ (Україна)
  • Асоціація Керівників Шкіл України, Київ (Україна)
  • Центр Розробки та Оцінювання Програм Навчання Протягом Життя, Ноттингемський Університет (University of Nottingham), Ноттингем, Велика Британія

Термін проекту: 1 вересня 2004 - 31 серпня 2007

Організація, що фінансує: Європейська Комісія, програма ТЕМПУС

Мета проекту: Метою 3-річного проекту "Справедливе оцінювання - Мережа Дистанційного Навчання для Вчителів" є запровадження сучасних методів та технологій педагогічного оцінювання у практику педагогічної діяльності в школах, училищах, університетах шляхом знайомства освітян (вчителів, викладачів та керівників навчальних закладів) з новими знанням та підходами в галузі педагогічного оцінювання.

Задачі: Досягнення загальної мети проекту передбачається шляхом реалізації двох конкретних задач:

  1. Впровадження в систему підвищення кваліфікації вчителів курсів з питань педагогічного оцінювання.
  2. Створення та підтримка Мережі Дистанційного Навчання для Вчителів "Справедливе оцінювання".

Тематична Мережа Дистанційного Навчання для Вчителів "TRAST" - це спільнота, до якої входитимуть представники організацій - партнерів та інші зацікавлені особи для розповсюдження ідей та знань з педагогічного оцінювання серед освітян України. В майбутньому "TRAST" становитиме ядро Української Асоціації Педагогічного Оцінювання.

Напрямками діяльності "TRAST" є:

  • Освітній напрям - типові та індивідуальні курси дистанційного навчання
  • Інформаційний напрям - підготовка друкованих та електронних публікацій, надання консультаційних послуг, поширення інформації щодо світових подій в галузі педагогічного оцінювання, опис доступних ресурсів Інтернету в зазначених сферах, підтримка розділу відповідей на розповсюдженні запитання.
  • Напрям інтерактивного спілкування з українськими та світовими організаціями та індивідуумами в галузі оцінювання - створення Української асоціації педагогічного оцінювання, співпраця зі світовими асоціаціями, організація тематичних конференцій та участь в них, співробітництво із зацікавленими українськими організаціями в проектах з оцінювання, надання можливості організаціям та особам для дистанційного спілкування з проблем педагогічного оцінювання, участь у державних тематичних заходах, повідомлення держави щодо потреб української освітньої громадськості в сфері педагогічного оцінювання, консультування з питань педагогічної діагностики тощо.

Заходи за проектом:

  • Розробка курсів з педагогічного оцінювання: "Основи педагогічного оцінювання в класі", "Використання результатів оцінювання в управлінні освітою", які викладатимуться окремо або разом.
  • Впровадження курсів з питань педагогічної діагностики у програми підвищення кваліфікації в системі підвищення педагогічної освіти та їх постійне надання.
  • Запровадження курсів з питань педагогічної діагностики у формі програм дистанційного навчання та їх постійне надання всім бажаючим вчителям, адміністраторам, дослідникам тощо.
  • Створення веб порталу "справедливе оцінювання", присвяченого різноманітним аспектам оцінювання та вимірювання. Веб портал слугуватиме джерелом відповідної інформації для освітян та засобом комунікації для зацікавлених освітян та суспільства.
  • Напрацювання сучасних інформаційних ресурсів з питань педагогічного оцінювання українською та російською мовами (у тому числі матеріали для навчальних курсів, книгу з педагогічної діагностики, переклад наукових теоретичних та практичних статей за темою тощо).
  • Розробка національного українського стандарту педагогічного тестування, узгодженого зі світовими стандартами.
  • Створення англомовного ресурсного центру/бібліотеки.
  • Дистанційне консультування освітян світовими та українськими експертами в галузі педагогічного оцінювання.
  • Організація конференції з педагогічного оцінювання в Україні.
  • Надання можливості для відвідування міжнародної тематичної конференції декільком відібраним освітянам, що продемонстрували зміну підходів до оцінювання в своїй щоденній практиці.
  • Створення Української асоціації педагогічного оцінювання (УАПО), відкритої для індивідуумів та освітніх інституцій.

Ми сподіваємось, що впровадження очних та дистанційних курсів навчання, доступ до інформаційних та комунікаційних ресурсів веб порталу, публікації і можливість встановлення зв'язку з однодумцями та індивідуумами, що зацікавлені аналогічними проблемами, суттєво вплине на зміну практики оцінювання у середній школі та інших освітніх закладах.

Скринька довіри

 
скринька довіри

Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Методична діяльність

Методична діяльність

Центр тестування при МОЗ України входить до складу Координаційних Рад МОЗ України з додипломної та післядипломної медичної освіти та здійснює методичну діяльність.

Докладніше...

Наукова діяльність

На базі Центру тестування при МОЗ України у співробітництві з ВНЗ різного профілю реалізуються наукові проекти в сфері педагогічного оцінювання і тестування, управління якістю вищої освіти.

Міжнародні проекти

b3

Центру тестування здійснює міжнародні проекти в двох основних галузях: співробітництво в сфері педагогічного оцінювання і тестування та співробітництво в сфері вищої медичної освіти.

Докладніше...

} ?>