Новини

IFOM. Маємо знати

Центр тестування продовжує серію аналітичних дописів напередодні запровадження ЄДКІ. Попередня публікація, яка стосувалася прогнозування результатів ЄДКІ  доступна на сайті Центру тестування та на його сторінці у Facebook за посиланням https://goo.gl/uWsu7t

В рамках громадського обговорення Стратегії реформування медичної освіти в Україні (до розробки якої, на жаль, ЦТ не був залучений) для ознайомлення студентської та освітянської спільноти з іспитом IFOM, Центр тестування підготував аналітичний матеріал, у якому наводиться досвід застосування цього іспиту у різних країнах світу: https://testcentr.org.ua/docs/TB/TB-IFOM-Mayemo-znaty.pdf

До аналітичного  матеріалу  включено такі розділи:

  • медична освіта, що базується на доказах;
  • міжнародний іспит з основ медицини: історія, стан впровадження та використання у світі;
  • IFOM CSE у Панамі, Коста-Риці та Омані;
  • співпраця NBME з Україною, Бразилією та Казахстаном;
  • що дає використання IFOM.

У результаті проведеної пошукової роботи, Центр тестування виділив наступні основні висновки:

  1. За весь час свого використання на національному рівні іспит IFOM BSE (базисні науки) не проводився ЖОДНОГО РАЗУ В ЖОДНІЙ КРАЇНІ.
  2. Іспит IFOM CSE (клінічні науки) проводився та проводиться як обов’язковий вступний іспит до резидентури тільки у ТРЬОХ країнах: Республіках Коста-Рика та Панама, а також в Омані. Остаточному впровадженню іспиту як обов’язкового у цих країнах передували пілотний запуск та статистичні дослідження.
  3. На сьогодні IFOM використовується або в індивідуальному порядку (студентом у комп’ютерному центрі тестування Prometric), або окремими клінічними установами, або окремими вищими медичними навчальними закладами певної країни.
  4. Педагогічною умовою використання іспиту IFOM в Україні як обов’язкового є затвердження змісту оцінювання та включення його в систему підготовки лікарів. Використання іспиту IFOM як обов’язкового буде об’єктивним та справедливим по відношенню до студентів тільки тоді, коли документально оформлені, деталізовані «міжнародні стандарти», на яких базується зміст цього тесту будуть включені до навчальних програм кожного університету. Відповідно, правильним буде проводити іспит IFOM тільки тим студентам, що навчалися за оновленими навчальними програмами.
  5. Тільки розумна популяризація іспиту серед наших студентів та складання ними іспиту добровільно (що є загальноприйнятою міжнародною практикою) призведуть до якісних змін в освіті. Центр тестування сприятиме саме розумному та зваженому підходу до впровадження IFOM BSE та CSE. Формування у студентів та освітянської спільноти України негативного ставлення до подібних ініціатив поспішним впровадженням іспиту IFOM, на жаль, призведе до кроку назад у реформі освіти, а не навпаки.

Тому, поспішаємо розумно, базуючись на досвіді та доказах, а не на  тимчасових рішеннях та власних  уявленнях!